Fredagsmys - på riktigt

Jag saknar den tiden när man var liten, när program som "fångarna på fortet", "Gladiatorerna" och "Sikta mot stjärnorna" gick. Jag älskade i alla fall fångarna på fortet och jag kommer ihåg hur jag såg fram emot helgerna bara för att få se det.

Idag är det inte alls samma sak. Jag ser inte fram emot några program längre. Jättetråkigt. Ibland saknar man när man inte hade några pengar. Mamma och pappa höll i plånboken och chips fick man bara äta på fredagar ...när man tittade på fångarn på fortet. I min familj hade vi massa olika chipssorter i skålar. Man delade. Visst, det kanske man gör idag också men nu kan man köpa det när man vill plus att man får en hel påse för sig själv. Förr var det godare, man fick mindre och det var jättetråkigt när det tog slut.

Men som jag har gått runt och önskat, att fångarna på fortet ska komma tillbaka någon dag. Någon har hört mig :D

Nu hoppas jag bara att det blir lika mysigt och lika stämningsfullt som det var en gång i tiden!


Kommentarer
Postat av: Nader

Åhh! Vad roligt! :D

2010-03-29 @ 17:30:30
URL: http://naderandthemovies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0