Alice in wonderland

Filmen är snygg och musiken är underbar men alla Tim burtons filmer är just det. Han gör re-makes av äldre filmer med Johnny depp och mer än så blir det inte. Jag saknar djupet och allt det som får Tims filmer så speciella. Jag vill se filmer som Nightmare before christmas, var har dom tagit vägen? Tim saknar DET. Jag måste kanske helt enkelt acceptera att re-makes av disney-filmer aldrig kommer bli desamma och det kanske inte är så konstigt. Allt blir för modernt och all den äldre och mysiga känslan försvinner. Men som sagt, filmen är sjukt snygg men jag tycker det är dags att han börjar komma på lite egna och bättre idéer.


Kommentarer
Postat av: Prinzessin

Jag kan inte hålla med om att det är en remake på Disneys Alice, det är en uppföljning på böckerna om Alice. Precis som att Kalle och Chokladfabriken inte är en remake på filmen utan en filmatsiering av boken.



Men ud har rätt. Burton har tappat en del som gjorde honom till ett geni.



2010-03-28 @ 20:02:40
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0