Lite tid tack?

Idag åkte Sverige ut ur EM. Jag brukar vara mer arg än vad jag blev men jag bestämde mig för att ställa mig in på att Sverige skulle åka så jag tog det inte så hårt.

Det som gör mig förbannad där emot är att två sekunder efter att matchen slutat åker det förbi en fråga på tv-skärmen: "Ska Staffan Olsson & Ola Lindgren vara kvar över hemma-VM 2011?" Jag är så glad att 61% svarade "nej" för ni som röstade på "ja" kan tydligen ingenting om handboll.

Det spelar ingen roll vilket handbollslag vi pratar om ALLA lag behöver tid. Man kan inte räkna med att ett nytt lag ska ta sig till Em-final första gången de spelar EM ihop. Hela Sverige är ett nytt lag och jag tror inte på att den här floppen var tränarnas fel, jag tror att det beror på att laget behöver spela mer tillsammans. Folk jämför Sverige med lag som Frankrike och Kroatien och säger att Sverige spelar på helt annan nivå. Det är väl självklart att de gör. Vill man se på mästerlig handboll ska man se på när Frankrike eller Kroatien spelar. Men det är inte heller speciellt konstigt att deras handboll är mästerlig. Dessa gubbar har nämligen spelat i flera år tillsammans.

Ge Sverige lite tid och ta detta EM som är grym erfarenhet istället. Om några år tror jag att Sverige kommer kunna bli minst lika bra som topplagen är idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0