2012



Det var längesen jag såg en sån här långtråkig film. Alltså vem skapar något så dåligt? Minst 3 andra filmer som jag redan har sett utspelar sig på samma sätt. Mamman och pappan är skilda, de har två barn, mamman har ny pojkvän, barnen gillar den nya pojkvännen mer, pappan är slarvig och kommer alltid försent och tillsist så ska alltid filmens handling vara något slags test för barnens relation med pappan vilket alltid slutar med att relationen blir bättre eftersom alla klarar sig på något mirakulöst sätt. Filmen var alldeles för Amerikansk. Musiken i bakgrunden påminde mig om extreme home makeover. Speciellt i slutet. Och det blir inte bättre när pappan ännu en gång klarar sig. Då är det nämligen så bekvämt att resten av folket kan se på en skärm när pappan återförenas med sin familj och ställer sig därför och applåderar och kramas. Det enda man såg fram emot var när ett berg rasa eller en våg dränkte en stad bara för att effekterna var snygga. 2009:s sämsta film? I mitt fall 2010 eftersom jag såg den igår.

1/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0