Då var den sedd


Idag pallra ja mig till Bergakungen och såg Saw VI med Andreas och Jennybenny!
Jag har läst på många ställen att den här filmen skulle vara bättre än de andra fem. Jag tycker fortfarande ettan är bäst men jag tycker 6:an är en av de bättre.
Enligt mig kan inte saw filmerna bli mer än bra just för att alla sex handlar om i princip samma sak. Men det är väl lite av Saw-filmernas charm. Om man gillar det brutala så är det ju dessa filmer man ska se.

Det jag gillar med den här filmen är att den inte alls var lika komplicerad som t ex trean. Jag kände att de filmerna som är placerade i mitten, dvs trean och fyran, innehöll för många namn och för många saker att hålla koll på och koppla ihop. Uppfatta mig inte fel. Jag gillar när man behöver tänka själv ...men till en viss grad. I trean och fyran blir det för mycket och det blir någonting som bara distraherar mig.

I den här filmen bevarades handlingen i en stadig och inte för svår bana. Saw-filmerna har ju alltid med väldigt många flashbacks, som i vissa fall kan bli väldigt förvirrande, enligt mig. I den här filmen förstod man väldigt enkelt vad det var man såg. Det var inte alls för många namn med utan man visste hela tiden vem de pratade om plus att man fick många svar till en hel del obesvarade frågor.

Men som sagt. Jag tycker inte Saw-filmerna blir så mycket bättre än såhär. Det komplicerade som finns med i trean och fyran är borta och det var det jag störde mig på mest.

Annars älskar jag det blodiga och brutala som man får se på det mest vidriga sättet man kan tänka sig. Ni som gillar de andra saw-filmerna lär inte bli besviken. Det blev i alla fall inte jag!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag verkligen älskade filmen:D

2009-11-07 @ 23:54:06
URL: http://detluktarskit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0